9 Temmuz 2012 Pazartesi

U-KISS NEDEN BAŞARILI OLAMIYOR?



U-KISS 2008’de NH Media tarafından kurulmuş ama bir türlü parlayamamış, deyim yerindeyse K-pop’ın en bahtı kara, en talihsiz ve kıymeti bilinmeyen grubu. Benim grupla tanışmam Bran New Kiss albümü zamanlarına denk geliyor, gerçi buna tam bir tanışma denemez; sadece  03.30 şarkısını dinlemiş ve sonradan çok pişman olacağım o hatayı yapıp diğer şarkıları dinlemeden geçip gitmiştim. ( O zamanlar SJ’ı tanımaya çalışıyordum, çok da anormal değil aslında yaptığım eheh. ) Neverland’e kadar da adlarını anmamıştım. Neverland’le şu grubu da tanıyalım dedik ve yavaştan üyelerin profilleriyle başladık. Tabii ki bahsetmek istediğim konu üyeleri nasıl tanıdığım falan değil. Kendime, ‘’ Evet, ben bu grubun fanı oldum artık Kissme’yim.’’şeklinde itiraf ettikten sonra Kore’deki başarısızlıklarının ( Çünkü yurt dışında oldukça popülerler. ) nedenleri üzerinde daha çok düşünmeye başladım ve grubun şansını döndürecek çözüm yolları buldum diyebilmek isterdim gerçekten ama pek çok K-pop fanı gibi benim için de cevapsız bir soru bu. Elimden geldiğince objektif, gerçekçi ve saygılı olmaya çalışsam da engel olamıyorum kendime; bu Koreliler hep böyle arkadaş, SJ’ı da hala tam olarak kabullenmiş değiller. Zevklerimiz hiç uyuşmuyor bu milletle.

Her neyse, daha sonra kendimi Koreli kardeşlerimizin yerine koyup U-KISS’i sevmemek için nedenler buldum. Bakalım U-KISS neden başarılı olamıyor?

ORTALAMANIN ÜSTÜNDE VOKALLER

Fan savaşlarında her zaman, ‘’ Şu grupta şunun sesi kötü, ben  bile ondan iyi söylerim.’’tarzı muhabbetler döner hep.  U-KISS bu konuda rakiplerine, bence, fark atabilecek bir grup. Üyelerin 4 tanesi vokalde, 3 tanesi de rapte görevli. ( Gerçi AJ’i hangi kısma katsam bilemedim, çocuğun yapamadığı bir şey yok ama neyse. ) Vokallerde Soohyun güçlü sesiyle, Hoon ve Kevin ise farklı ses renkleri  ve vokal  yetenekleriyle grubu bu açıdan üst  sıralara taşıyorlar.  Eli, AJ ve Dongho’nun üçünün de söyleyiş tarzları farkı, hepsi birbirinden güzel. Ayrıca AJ yeri geldiğinde pek çok idole taş çıkartacak vokal yeteneğini ortaya çıkartıyor. Bana göre U-KISS’in zayıf halkası Kiseop, zaten en zor ısındığım üye de o olmuştu ama o da dans konusunda büyük katkı sağlıyor gruba.  Üyelerin seslerini merak edenler olur mutlaka, onlar için birkaç video paylaşmak istiyorum.

Elbette ki bu aralar aklımı başımdan alan Hoon’dan başlıyorum. :D
  

Hoon ve Soohyun’un Fly to Sky- Like a Man coverı. 
  

Hoon&Kevin-Take me away.  

    
Soohyun-Snowman  

  
AJ'in tahminen 17 yaşında ve Paran grubu üyesiykenki What goes around performansı.   


Gördüğünüz gibi U-KISS müzikal anlamda gayet tatmin edici bir grup. Kore’de bu yüzden sevilmiyor olabilir mi?
  
ZOR KOREOGRAFİLERE RAĞMEN İYİ CANLI PERFORMANSLAR
  
Benim için K-pop’ı güzel kılan şeylerden biri de etkileyici canlı performanslar. ‘’ Hem hayvan gibi dans ediyorlar hem de şarkı söylüyorlar.’’tepkisini bana ağzım açık şekilde verdiren iki grup var; SJ ve U-KISS. ( Maşallah SJ yazısına döndürdüm ahahha :D). Evet, iki grup  da mükemmel şarkı söyleyemiyor ve dans edemiyor belki ama bana göre bu iki işi yaparken sahneye inanılmaz yakışıyorlar. Hoon ve AJ’den önceki zamanları çok bilmiyorum açıkçası, sonraki albümlerdeyse koreografileri oldukça zor görünüyor. Özellikle Neverland ki koreograf dans değiştirmeyi düşünmüş çünkü 3 üye dans ederken sakatlanmış ve Eli ilk canlı performansa katılamamış. Burada parantez açmak istediğim bir isim var; Hoon. Bu çocukcağız gruba 2011’de katılmış ve öncesinde ballad şarkıcısı olarak çıkış yaptığından dans etmek konusunda hiçbir eğitim almamış. Buna rağmen çok çalışıp, elinden geldiğince gruba uyum sağlamaya çalışıyor. Daha önce de dediğim gibi; U-KISS canlı performanslarda gayet başarılı bir grup. Hem görsel anlamda hem müzikal  anlamda doyuruyor.. Buyrun birkaç canlı performansa göz atın.   
  
Neverland 
Everyday  

  
En hayran olunası performanslarından biri sanırım bu; Tick Tack 
  

Demek ki Kore’de bu satmıyor, playback yapmak, basit koreografilerle ya da hiç dans etmeden şarkı söylemek yetiyor.
  
BU ÇOCUKLAR YAKIŞIKLI!
  

Kimsenin inkâr edemeyeceği bir gerçek; K-pop’ta dış görünüş gerçekten önemli. Evet, güzellik-yakışıklılık her şey değil ama bunlara sahip değilseniz tutunmanız çok zor. Peki U-KISS üyeleri çirkin mi? Eğri oturup doğru konuşalım Koreli ablalar, bu grupta çirkin tek bir üye bile yok. Hatta Eli K-pop aleminde ilk 10’a oynayabilecek kapasiteye sahip.    
 

Dongho gördüğüm en sevimli maknae.    


Kevin bir ankette K-pop fanları tarafından en çok istenilen erkek arkadaş seçilmişti geçen sene. Kiseop zaten herkesin beğendiği bir üye. Soohyun kendini çirkin bulsa da bizim ilk dikkatimizi çeken üye olmuştu, eminim yalnız değiliz. Boylu poslu, karizmatik AJ Koreli kızların kalbini fethedemiyor mudur sizce?   


Ve en önemli üye; Hoon. ( Azıcık fangirllükten kimseye zarar gelmez. :D) Benim şimdiye kadar gördüğüm en şapşal ve sevimli insanlardan biri bu çocuk. 
 

Kısacası bu konuda ulaştığım sonuç; Koreli ablalar güzel çocuklardan hoşlanmıyor. ( Beğenmiyorsanız yollayın, bizim her zaman kabulümüz.  :D)
  
FAZLA ÇALIŞKANLAR, GEREK YOK
  
Naçizane fikrime göre çalışkanlık konusunda erkek grupları kız gruplarından, erkek grupları içinde de SJ ve U-KISS bir adım öndedir. ( SJ’ı da her yere sokmasam olmaz. :D) Birkaç aydır U-KISS’i yakından takip ediyorum, gitmedikleri ülke kalmadı; Kolombiya’ya gittiler mesela, sonra Kamboçya’ya. Doradora’nın promosyonları bittikten hemen sonra Special to Kissme mini albümünü çıkarıp onun promosyonlarını tamamladılar. Bu sıralarda da Japonca singleları Dear My Friend çıkacak. Altın çocuğumuz AJ Special To Kissme albümünde hayalini gerçekleştirdi ve çıkış şarkısı kendi yazdığı Believe adlı şarkı oldu. Dongho ve Hoon  Holy Land adlı 4 bölümlük dizide oynadılar. Hepsini geçtim albümleri için gerçekten emek veriyorlar. Bran New Kiss albümü Kpop’ta en sevdiğim albümlerden biridir. Kısacası kendilerini geliştirmek ve bu piyasaya kabul ettirmek için elinden geleni ardına koymuyor, gece gündüz çalışıyorlar. Umarım emeklerinin karşılığını alırlar bir gün.
  
ÜYELERDEN AMERİKA’DAN GELENLER VAR;  BİZ MİLLİYETÇİYİZ, KABUL ETMEYİZ ONLARI
  
Bunu da ben uydurdum, öyle bir şey yoktur herhalde değil mi? :D  
  
‘’U-KISS’in şirketi promosyon yapmayı bilmiyor, hep büyük gruplarla birlikte comeback yaptıkları için parlayamıyorlar.’’şeklinde bir sebebimiz de mevcut. Yanlış mı? Değil maalesef. Eğer fark edilmemişsen, tutulmadıysan zorlamanın anlamı yok. En uygun zamanı ayarlayacaksın, piyasa durgunken çıkartacaksın albümü. Bunları da mı biz öğretelim Sayın NH Media? >_<
  
Bu güzel grubumuzun bahtsızlığına son bir örnek verip fazlasıyla uzattığım yazımı bitirmek istiyorum. Geçen sene Neverland promosyonları KARA’nın Step promosyonlarına denk gelmişti. KARA  Step’le patlayınca U-KISS gölgede kalmıştı ki bence çıkış şarkıları her iki grubun da iyi olsa da U-KISS’in albümü kat kat daha iyiydi. Her neyse, bu duruma bozulan menajer KARA’ya baya bir sayıp sövmüştü. Bu olayın üstüne menajerin özür dilemesine rağmen Soohyun suçu üstüne alıp twitterdan özür dilemişti bir sürü. Ben o tvitleri görünce çok üzüldüm, bir hataları olmadığı halde bu olaydan sonra pek çok insana antipatik gelmişlerdir eminim. Gelecek konusunda da pek ümitli değilim, her gün yeni bir grubun çıkış yaptığı K-pop piyasasında, özellikle de 3 yıldır kendilerini benimsetememiş bir grubun başarılı olabilmesi zor görünüyor. Ha çok mu önemli Kore’de başarılı olmaları, müzik programlarında 1.olmaları? Benim için değil, grup  aktif olduğu sürece hep destekleyeceğim. Ama onların mutlu olmaları için gerekli bu maalesef. Elimizden gelen bir şey olmadığı için oturup Korelilerin keyiflerinin yetip U-KISS’i fark etmelerini bekleyeceğiz. ( Kore halkından toplu bir helallik alma yazısı yayınlasam olur herhalde lol. )

3 yorum:

  1. diğer fanlara u kiss in en azından bir kez kazanmasına izin vermeleri için yalvarmaktan nefret ediyorum, cok küçük düşürücü,
    ve belkide bu yetenekler sadce nh media da calıstıkları için böyleler..
    se son olarak bu yazıyı henüz okumadım sonra okuyacağum.

    YanıtlaSil
  2. Her kelimesine ama her kelimesine harfiyen katılıyorum, bütün Kissme'ler gibi.

    YanıtlaSil
  3. O kadar doğru ki.. Tam da U-Kiss balladları dinlerken okudum yazıyı ve ağlamak üzereyim şuan. Şuan bulundukları seviyeyi kesinlikle ama kesinlikle hak etmiyorlar ne yazık ki.

    YanıtlaSil