12 Eylül 2012 Çarşamba

SASAENG FANLARIMI TAKİP ETTİM!

Efendim, bu başlık ne böyle diyebilirsiniz. Ama bu röportajda en çok ilgimi çeken ve güldüğüm kısım oldu başlıkta bahsi geçen olay. Bir an Leeteuk hiç susmayacak sandım, yeri geldi ne demek istediğini anlamadım ve daldan dala atladığını düşündüm ama alışkınız biz Leeteuk'ın bu hallerine. Her neyse, keyifli okumalar. *çevirideki hatalardan hiçbir şekilde blogumuz sorumlu tutulamaz* *şaka tabii ki, hatalıysam 054xxxxxxxx* 

120823 Harper’s Bazaar Magazine– Leeteuk 
  




Q1) 6.albüm Sexy, Free and Single çıktığında bir numara oldu ve sen twitterdan, ‘’ Bu hayatımın ilk yarısının son hediyesine benziyor.’’yazdın. Bu yılın 2.yarısındaki askerlik planın yüzünden miydi? 


Leeteuk : Ben çoktan 30 yaşıma geldim. Bu yıl gideceğim askerliği düşünüce, ilk başta uzak geliyordu, ama yavaş yavaş gerçek olduğunu anlıyorum ve kalbimde ufak bir korku var artık. Trainee olarak 5 yıl, idol olarak 8 yıl, gerçekten çok çalıştım, grup olarak ve bireysel faaliyetlerde bu işlerin üstesinden geldiğimi hissediyorum ve askerden döndüğümde bunların silinip gitmeyeceğini düşünüyorum. Bu konuda pozitif olmamın sebebi bu, çünkü bu periyotta çok uğraştım. Şimdi ise gruptan ayrılmak zorundayım gibi görünüyor. StarKing PD’nin dediği gibi, ‘’ Şu anda çok can sıkıcısın.’’ 

Q2) Super Junior bireysel aktivitelerde başarılı bir grup. Üyeler aktif bir şekilde farklı sektörlerde çalışıyorlar, mesela sen haftalık variety showlarda MClik yapıyorsun. Eğlence sektöründeki imajın kendi orijinal stilin gibi görünüyor ya da senin hali hazırdaki şarkıcı imajından orjinleniyor. Bu konuda pişmanlık duyduğun bir yer var mı?

Leeteuk : İnsanlar beni sadece katıldığım programlardan tanıyamaz, çünkü ben piyano çalan ve şarkı söyleyen biriyim. Eunhyuk kadar iyi dans edemem ve Kyuhyun kadar iyi şarkı söylemem belki… Bu yüzden ünlü olduğum için MC olduğumu düşünüyordum. Variety showlara bu nedenle başlamış olsam bile, ilk olarak ‘’Bu sen değilsin.’’düşüncesiyle üzülüyordum. Ama yavaş yavaş karamsar ve her şeyden şikâyetçi olan tarafım değişmeye başladı ve eğlence programlarının tadını çıkarmaya başladım. Sunucuların konuklara ve izleyicilere karşı ifadesi aynı olmalı. Yavaşça kendimi aşağı çekip diğerleriyle iletişim kurmayı öğrendim. 

Q3) Diğer MClere bakınca, sen onların aksine sürekli programlara katılmak istediğini söylüyorsun. Bu sektörde daha da uzmanlaşmak istediğini düşünüyorum. 

Leeteuk : Şov saat 9’da başlar, bir saat, bir saat daha. Sonra yavaşça yukarı çıkar ve şimdi hafta sonunun en önemli variety şovunda MC’yim. Bu süreç boyunca kendimle hep gurur duydum, ve, bir idol MC olma konusunda da. Amacım 50-60 yaşlarına kadar sunuculuk aktivitelerine devam etmek.

Q4) Fakat MC olmak konusunda, duyduğuma göre Talking Disorder olunuyormuş. ( Ortalığı karıştıran, sürekli konuşan, sessiz duramayan.) 

Leeteuk : Bu gerçekten büyük bir problem. Sessiz duramıyorum, sürekli konuşmam lazım. Bugün için de aynı, ilk kez tanıştığım personelle bile konuların sonu gelmiyor. Çünkü eğer ben hiçbir şey söylemez ve boş boş bakarsam, atmosferin benim yüzümden garip olmasından korkuyorum. 

Q5) Fakat her durumda böyle olursa, zamanı kendisine de yetmeyen biri için sessiz dakikalar daha değerli değil mi? 

Leeteuk : İşte bu yüzden bir şeyler bittiğinde ve yalnız kaldığımda kaybetmiş gibi hissedeceğim ve ne yapacağımı bilemeyeceğim. Bir kız arkadaşımın olmaması bu yüzden değil mi? Hayır, kız arkadaşımla ayrılmamın sebebi bu değil mi? İşte böyle düşüneceğim.

Q6) Ben henüz aşk meselelerine değinmemiştim, sen kendin açtın, teşekkürler. (Laughs.) En son ilişkin ne kadar sürdü? 

Leeteuk : Neredeyse bir yıl? Ah, kızarıyorum… O sıralar sadece işimi önemsiyordum. Aklım tamamen ‘’ Başarılı olmalıyım.’’düşüncesiyle dolu, çünkü programım çok dolu. Haftanın tüm günleri dolu, boş olan tek bir günüm bile yok. Programlarım bittiğinde de dinlenmek istiyorum. Eğer uyuduysam ertesi gün sabah 6-7’de evden ayrılmak zorunda oluyorum, böylece bu zırıltılar bir nevi yok oluyor. Ama kız arkadaş meselesinde benim programımın sabah 2’de ya da 3’de bitmiş olması önemli değil, mutlaka görüşmek zorundayız. Ancak böyle adı çıkma olabilir. Kız arkadaşımın bu konuda anlayışlı olmasını umuyorum. Ben sadece çalışmaktan anlarım, sadece buna bakarak da söyleyebilirim ki birisiyle çıkamam. Yine de şimdi askere gitme vaktim geldiğinden birileriyle ilgilenmek istediğimi fark ediyorum ama etrafıma baktıktan sonra böyle birinin olmadığını görüyorum. 

Q7) Başarı önemlidir ama hayatta, seni iyi bir şekilde anlayacak birine sahip olmanın tatmin ediciliğine sahip değilmişsin gibi görünüyor. 

Leeteuk : Bu tarz şeyler, yeni fark ediyorum. 5 yıl, 3 ayın ardından radio DJ’liğini bıraktıktan sonra 10-12 arası boş kaldım. O günden sonra bir kez daha egzersiz yapmaya başladım. Zaten yapacak bir şeyim olmadığından, programım bittiğinde egzersize giderim, sonra saunaya ve yurda dönerim. Bunu istemiyorum. Şimdi gerçekten yalnız hissettiğimi söyleyebilir miyim? Diğer insanlarla iletişim kurmamın sebebi de bu, ne kadar yorgun olursam olayım onlarla görüşmeye gidiyorum. 

Q8) Konserlerde hem piyano çalıyor hem şarkı söylüyorsun bazen de şarkı düzenliyorsun. Herkes senin böyle bir yanın olduğunu bilmediğini söylüyor. Bence şarkı söylerken sesin harika. İlk başta normal bir şey okuyormuş gibi gelen şarkı söyleme tarzını sevmiyordum ama sesin çok sade ve karizmatik. 

Leeteuk : Konserlerde saksafon ve bateri çalıyorum, bu tarz bir sürü performans var. Çünkü dans etme ve şarkı söyleme konusunda çok iyi değilim, müzik aletlerinde sivrilmeye çalışıyorum. Bizi izlemeye gelen fanlara nasıl sıkı çalıştığımızı göstermek istiyorum. Şarkı düzenlemek tamamen kişisel gelişimden nemalanıyor. 3.kez bir şarkı düzenledim, ilk olarak radyonun logo şarkısını yapmıştım. Şarkı düzenlemenin mutluluğunu kelimelerle ifade edemezmişim gibi geliyor. Ayrıca, bir şarkının anlamı herhangi birine bir hediye gibiyse, bu diğer yandan fanlara anlatmak istediklerimdir, ya da sevdiğim bir insan hakkında düşündüklerim. Yaptıklarımı diğerlerine dinletirken, her zaman ‘’ Bunu senin için yazdım.’’diyorum. (Laughs)
 
Q9) Etkiden bahsedersek, Super Junior’ın sadece Güney Kore’de değil, Avrupa’ya kadar büyük bir ünü var. Mutlu olmanın yanında stresli bir durum. 

Leeteuk : Böyle bir üne sahip olma şansını elde ettiğim için gerçekten minnettarım. Eğer bir korku varsa bu, şöhretin ne kadar süreceğiyle ilgili olabilir ancak. Popülarite pirinç şarabı gibi, eğer pirinç çok fokurdarsa işi biter, sonra durulur. Çocukken idol olarak gördüğüm insanların hepsi şu anda çok da ünlü değil. Ben de elbette bu günleri yaşayacağım, bu yüzden bunları kaldırabilir miyim diye düşünüp duruyorum. Eğer bu bir değişimse, başka bir yaşam stili bulmaya çalışacağım. 

Q10) İlk defa hayatını gözden geçirdiğini görüyorum. (Laughs) Sorry Sorry temelde bir dans şarkısı, aynı zamanda da insanlara kalabalık bir grup olduğunuzu hissettiren şarkı. 

Leeteuk : XX’in koreografı XX(?) harika dans tekrarlarının olduğu bir koreografi hazırladı. Şarkının yazarı Young Jin dansta bir el sürtme hareketinin olmasının daha iyi olacağını söyledi, sonra Nick dansı çok az değiştirdi ve bu dansın ana noktası oldu. Hepimiz tutkuyla doluyuz, 10-12 saat eğitim yaptığımız oluyor. Enerjimiz tükenene kadar. Eğer bu şarkı popüler olmasaydı, Donghae Mokpo’ya dönüp balıkçı olacaktı, ben de askere gitmeye karar vermiştim. ( LOL! Fisherman Fishy!) Allahtan bu şarkı tuttu ve şu anki halimize gelmemizi sağladı. 

Q11) ‘’Mutlaka sonuna kadar yürümek.’’ Super Junior hedefine neredeyse ulaşmış gibi görünüyor. Ayrıca, Kangin de bu albümde dönüyor. Herhangi bir hüzün var mı bilmiyorum ama böyle olması iyi hissettiriyor. 

Leeteuk : Kangin askerdeyken üyeleri uzunca bir süre görmedi.Biz kendi açımızdan Kangin’in bizi ziyaret etmek için sık sık gelmesini umuyorduk. Ama Kangin’in açısından, o üyeleri hayal kırıklığına uğrattığını düşünüyordu ve çok sık gelmedi. Shinhwa’yı her televizyonda görüşümde harika hissediyorum. Onlar da bizi gördüklerinde şöyle diyorlardı: ‘’SJ’ın düşünceleri bizimkilerle aynı.’’ Yaşlandığımızda da onlar gibi birlikte olabilir miyiz? Bu yüzden üyeleri sürekli bir görüşme odasında toplayıp, ‘’ Şu anda farklı düşünüyor olabilirsiniz ama şimdi sadece hyungunuza inanın ve onu takip edin ve ilerleyin. Artık Kangin de döndü, yeni albüm için hazırız. Hep birlikte bu işi başaralım!’’diyorum. 

Q12) Yalnızken ne yapıyorsun? İnternette dolaşmak ve şöhretin tadını çıkarmak mı? (Laughs) 

Leeteuk : O kadar da stresli değil. Bir keresinde sasaeng fanları polise şikayet etmiştim. Ama şimdi bunu yapmam. Ben buna izin vermesem bile onlar beni takip edecekler, o yüzden sadece bırakmak lazım. Şöyle ki, ben de onları takip edeceğim, hatta bir kere yaptım bunu.  Bir cumartesi gecesi çekimden önce, yönetmenle görüşmeden önce, çünkü hala zamanım vardı, geri döndüm ve 7 kişilik bir sasaeng aracını takip ettim. En sonunda sürücü arabadan indi ve ‘’ Ah, Leeteuk bizi takip ediyor. Ne yapsak?’’diye bağırdı. (Laughs)

*************************

Source:Baidu Teuk Bar (小蕾,歪歪)
Translation by( Chi To ENG):leeteukbaby@wingsforleeteuk.com
Shared at sup3rjunior.wordpress.com by  Destinyhae 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder