24 Temmuz 2012 Salı

MİNİK KYUHYUN'UN RADIO STAR MACERASI


Yeni bir röportajla daha karşınızdayım sayın okurlar, ama bu sefer ki UKISS değil; bana Kore’yi ve Kpop’ı sevdiren grup SJ’ın en sevdiğim üyesi Kyuhyun’un Radio Star röportajı. Yetersiz İngilizcemle nasıl zorlandım anlatamam bunu çevirirken. Neyse, haydi size iyi okumalar. ^_^   

120712 Interview with 10asia: Kyuhyun 

’’Kötü bir yorumun iltifata dönüştüğünü gördüğümde mutlu oluyorum.’’   



Q: Kimse senin Radio Star’a katılmanı beklemiyordu, nasıl oldu bu?   


A: Aslında şirket benim eğlence programlarına katılmama izin vermeyi düşünmüyordu. MBC’nin SJ’s Foresight’da MC’ydim ama bu işi iyi yapan bir sürü üyemiz var. Ama geçen yıl Immortal Song’dayken, 2009’da Intimate Note çekimlerinde beni çok sevdiğini söyleyen Kim Gura’yla konuştum.  Onun bu söylediklerini duymak inanılmazdı; ‘’ O zamandan sonra böyle bir şeylerin olacağını biliyordum.’’
 

Q: Kim Gura tarafından fark edilmiş olmak kolay olmamalı.   


A: Kesinlikle! O zamanlar çok fazla düşünmedim çünkü hyungun çok iyi bir hafızası vardı, beni Radio Star’a önerdi. Fakat Radio Star’da, eğlence programlarına çok katılmadığım için benim kim olduğumu bile bilmiyorlardı. Golden Fishery’deki bir problem ve Heechul’ün askerliğiyle Jongshin hyung da beni önerdi hatta şirketi arayıp benimle çalışıp çalışamayacağını sordu. Şirkette bile neden Kyuhyun diye merak ettiler ama ben bu işi istediğimi söyledim.
  

Q: Bir çaylak olarak tehlikeli bir orman olan Radio Star’a atlamaktan korkmadın mı?  


A: Uzun süredir program yapan Eunhyuk’un söyledikleri yüzünden; ‘’ Ön planda olmamana rağmen iyi yükseldin.’’ (laugh) Bunu ben de biliyorum fakat debutumun üzerinden 6 yıl geçmesine rağmen fanlarım beni biliyorlar, bazıları da beni iyi şarkı söyleyen ve müzikallerde rol alan çocuk olarak tanıyorlar ama insanların çoğu beni tam olarak tanımıyor. Bu yüzden eğlence programlarını denemek istedim.  
  

Q: İlk kaydını geçici damgasıyla yaptığın için baskı ve istek arasında kalmış olmalısın.   


A: Variety showlar diğerlerini güldürmek demek, bu yüzden bu benim için farklı bir baskıydı. İlk kaydımdan önceki gece uyuyamadım. İlk kayıt sırasında gerçekten endişeliydim ve kayıt bittikten sonra tekrar yaşadığımı hissettim. Tüm hafta boyunca bunun hakkında endişeli ve kayıttan önceki gün tekrar gergin oluyordum. Ayrıca ben utangaç bir yapısı olan A kan grubundanım, bu yüzden herkesin fikrini aldım. Toplam 10 görüş varsa bunların 9.5’i olumsuz, 0.5’i ise umursamazcaydı. (laugh)
  

Q: Knee Drop Guru’nun iptalinden sonra Radio Star’ın uzaması da büyük bir baskı olmuştur senin için.


A: Bir şansızlık ama aynı zamanda da iyi oldu. Radio Star 2,3 hatta 4 haftada bir çekiliyordu fakat şimdi biz her hafta çekmek zorundayız, böylece daha hızlı öğrenebiliyorum. Bu kısa zaman diliminde pek çok olumsuz eleştiri duydum fakat onlara teşekkür ediyorum, bu yüzden daha hızlı büyüyebildim.   


Q: Bunu nasıl hallettin?   


A: Bazı üyelere bu konuda danıştım. Leeteuk bana konular gibi olmamı söyledi fakat ben onun önerisini dinlememeye karar verdim. Ve Eunhyuk variety showları izleyerek trendleri öğrenmemi söyledi. Radio Star’ı 1.bölümden itibaren izlemeye karar verdim. Ama en başından beri Radio Star bir karmaşaydı. (laugh) Zaman geçtikçe MC hyungların özelliklerini öğrendim. Orada değildim ama o durumda olsaydım yapacağım yorumların aynılarının yapıldığını gördüm.
  

Q: Sen Radio Star’a başladıktan sonra Kim Gura ayrılınca neler hissettin?


A: Doğrusu, Gura hyung Radio Star’ın merkezi, bu yüzden daha ben yeni başlamışken programın iptal edileceğini düşündüm. Haberler diğer hyungların da ayrılacağını söylüyordu. Sonunda biz dördümüz devam ettirdik fakat bu zordu. Gura hyungun rolü sadece bitter remark değil ( sert yorum, sivri dil tarzı bir şey olsa gerek), o bir ünlüler ansiklopedisi. Fakat iyi yanı, konuklar Radio Star’a geldiklerinde sert yorumlar duymayı bekliyorlar bu yüzden bizim hareketlerimizi daha kolay kabul ediyorlar. Biz hala devam ediyoruz ama ben hala endişeliyim. Bu günlerde ‘’ Radia Star sona erecek dedikoduları’’ veya ‘’ Kyuhyun ayrılacak.’’ Başlıklı yazılar gördüğümde geriye bakıyorum ve gelecek hafta bunu yapmasam mı diye düşünüyorum. Ama eğer bu işi iyi yaptığımı duyarsam devam edeceğim.
  

Q: Son günlerde şeytan kanatların var ve sivri dillisin. Sanırım bir idol ve yeni bir MC olmana rağmen Gura’nın yerini almış olman bu yüzden.


A: Gookjin hyung hep kısa kesecek biri, Jongshin hyung da sert şeyler söyler ama daha şakacıdır. Seyoon hyung ise diğerlerine sert şeyler söyleyecek biri değildir. Ama ben bunu Gura hyungdan almış olmalıyım. Başlangıçta parlak bir gülümsemeyle olumsuz bir karakter oluşturmaya çalışıyordum. Sonra çalışanlar bana bir Gura oyuncağı verdiler ve Gura’nın öğrencisi olmamı söylediler. Radio Star’ın MClerinin rolü sadece konukları eleştirmek değil, aynı zamanda izleyicilerin sormak isteyecekleri soruları da sormak. Bunu zor bulan pek çok insan olduğu gibi iyi olduğunu düşünenler de var.
  

Q: Radio Star’dan önce de Super Junior’da da sert eleştirilerinle birlikte parlak bir karakter olarak biliniyordun.  


A: Sıklıkla TV’de görünen biri değilim, bu yüzden bazıları bunu biliyor ama muhtemelen pek çoğu bilmiyor. Gruptayken gerçekten de yaramazım, genelde diğer üyeleri eğlendirirm ama onlara Radia Star’daki gibi davranmıyorum, sadece yeteri kadar. 


Q: Grupla konuşurken veya birlikte takılırkenki atmosferle Radio Star’ın atmosferi aynı değil mi?  


A: Bazen… ama bizim üyeler o kadar da kötü değil. ( Kyu bunun üzerine programdan atılmadıysa iyi valla. :D)
  

Q: Eğer kendini bu acımasız yorum konusunda bir sıralamaya koyacak olsan 1.sırada mı olurdun?


A: Ah, hayır… o çok bilinmiyor olsa da; Yesung gerçekten daha beter. Diğer üyelerle şakacı bir şekilde uğraşmak onda bir alışkanlık haline geldi. ( Hiç şaşırmadım nedense. -__- )
  

Q: Super Junior eğlence programlarında oldukça iyi ama senin daha çıtkırıldım, düzgün bir ballad şarkıcısı imajın var. Bu idol imajını düşündüğünde bu tarz şeyler söylerken tereddüt etmedin mi?  


A: TV showlarında çok görünmeyişimin nedeninin bu konuda iyi olan başka üyelerin olması olduğunu düşünüyordum çünkü benim gizemli bir imajım vardı. Bu yüzden Radio Star’ın başlangıcında eğer bu tarz şeyler söylersem benim için sorun olur mu diye tereddüt ettim. Ama dinleyicilerin sıradan bir idol değil de şakacı bir MC istediğini de biliyordum, bu yüzden dürüst olmayı denedim. Pek çok kez bazı bölümlerin tekrar düzenlenmesini istemeyi düşündüm ama bunu hiç yapmadım. Radio Star’ın iptal edileceği dedikoduları çıktığında imajım konusunda endişelenmem gerektiğini düşünmedim. Eşsiz Radio Star’ın sıradan bir talk show haline gelmesini istemiyordum.  
  

Q: Utangaç A tipi için daha önce hiç tanımadığı insanlara belli sorular sormak zor olmalı.  


A: Doğrusu internet yorumlarıyla baş edebilirim ama konukların tepkileriyle başa çıkmak benim için zor. Gura Hyung bunu yaptığında sorun olmuyor çünkü zaten böyle bir imajı var ve herkes onun tarzını biliyor. Ama, ben yaptığımda, konuklar, ‘’ Bu genç çocuk neden bana bu tarz şeyler söylüyor?’’diye düşünebilir. Özellikle daha önce tanışmadığım veya benden büyük olan konuklarda belli şeyleri söylemediğim zamanlar oluyor. Yaşım yüzümden söylememem gereken şeyler olduğundan kendimi kontrol etmeye çalışıyorum. 


Q: Kim Sook onun bekleme odasına gittiğini ve pek çok kez merhaba dediğini söylediğinde…


A: En önemli şeyin insanları selamlamak olduğunu düşünüyorum. ( ee, Leeteuk iyi eğitmiş maknaeyi. :D ) Bu yüzden konuklara kayıttan önce selam vermeye karar verdim. Herkesi ziyaret ettim ama yakın zamanda gelen kaba yorumlar için özür diler olduğumdan değil, kayıtın gerçekten iyi gitmesini umduğumdan.  
  

Q: Yoon Seyoon’la 4., 5.anlaşmayı yaptığında daha fazla üne sahip oldun sanırım.  


A: Seyoon iyi yapamıyorken ben de hala iyi yürütemiyordum. Ama birlikte çalıştığımzda, her nasılsa çok eğlenceli oluyordu. Daha sonra Seyoon benim yaptıklarıma tepki vermeye başladı, ben de onun yaptıklarına. Bu yüzden en sonunda bir anlaşma yaptık. Ben Kookjin, Jongshin ve Gura arasında yer almadım. Ama Seyoon’layken daha uyumluydum. Gerçekten minnettarım. ( Bu kısmı nasıl çevirsem-uydursam bilemedim sayın okuyucum, idare edersiniz artık. ^____^ )
  

Q: Radio Star’ın yanında Immortal Song2’de de yer alıyordun.  


A: Immortal Song başladığından beri bu programa katılmak istiyordum ama o sıralarda Taiwan’da olduğumuz için daha sonra katıldım. Gerçekten farklı bir şeyler göstermek istiyordum fakat programın şartları nedeniyle ilk 3 hafta istediğim gibi olmadı, 4.hafta Pretend Party’nin rock versiyonunu denedim ve şansım varmış ki 1.oldum ve ballad söyleme şansına sahip oldum. Çünkü daha önceki performanslar böyle iyi değildi. İnsanların, ‘’ Super Junior’un ana vokalinin yapabileceği sadece bu.’’diye düşünmelerini istemedim, bu yüzden Study of Memories için çok sıkı çalıştım. ( Boş ver be Kyu, seni bilen biliyor yavrum. *-* )  
 

Q: Aynı zamanda müzikalde de rol aldın. Yeni şeyler denemek zor muydu?  


A: İlk başta Radio Star’a başladığımdaki gibi ağır eleştiriler aldım. Bu yüzden pek çok gözlem yaptım ve diğerleriyle tartıştım. Bu ağır eleştirileri birer gelişim aracı olarak düşündüm ve problemlerimi çözmek için çok çalıştım. Belli şeyleri hallettiğimde gözlem yaptığımı ve şaşırttığımı söyleyen bir yorum gördüm. Daha sonra da o kötü yorumların iltifatlara dönüştüğünü gördüm ve mutlu oldum.
  

Q: ‘’Catch me if you can’’de Frank karakterinin 5 ayrı rolü vardı. Sen kendi versiyonun için herhangi bir şey yaptın mı?  


A: En büyük Sunbae Um Kijoon mükemmel bir Frank rolü sergiledi. Ama benim oyunculuk yeteneğim böyle iyi olmadığı için sadece yalan söylüyormuş gibi yaptım. Tehlikeli, hilekar bir oyuncu gibi değil, toplumun yarattığı bir yalancı gibi.
  

Q: Her yıl sırt çantanla seyahate çıkıyorsun. Geçen yıl İspanya’ya gittin. Sanki bir dünya yıldızı gibi değil de seyahat eden sıradan bir öğrenci gibi görünüyordun.


A: Deniz aşırı yerlere yüzlerce kez gittim, belki 3 kez turla gezmişimdir. Otelleri gayet iyi biliyorum, onları sınıflandırabilirim bile. Yılda bir kez uzun bir tatilim oluyor. 1 haftadan 10 güne, hatta 2 haftaya. Tamam, hiç 2 hafta olmadı. Tabii ki böyle zamanlar oluyor, 2 ya da 3 gün bir programım olmuyor ama 1 haftalık bir ara gerçekten özel olduğundan tatile çıkıyorum. Japonya’ya, İtalya’ya ve İspanya’ya gittim. İtalya’ya ve İspanya’ya şarapları için gittim, şarabı gerçekten seviyorum. ( Bizim Nevşehir’de de çok hoş şaraplar var aslında. >__> ) Seyahatimi bir sürü ayrıntıyla planlamayı da seviyorum, bu yüzden kitaplar okuyorum, seyahatin parasını hesaplıyorum, ne yemeliyim… her şeye karar veriyorum. İlk gün bittikten sonra tam olarak neler yaptım ve ne kadar para harcadım, bunları kaydediyorum. Sonra, biraz şarap içiyorum ve pencereden dışarıyı izliyorum. Basit görünebilir ama ben bir filmin parçasıymış gibi hissediyorum. 


Q: Lee Sooman da kendi şarap işiyle uğraşıyor. Onunla çok sık konuşuyor musun?  


A: Bana açılmamış şarap bile getirdi. Ona çok susadığımı söyledim, o ise, ‘’ Gerçekten mi? Bu ikisini karıştırdım. O zaman birisini dene.’’dedi. Sonra ben bir tanesini daha çok sevdiğimi söyledim ve o da benim seçtiğimin daha ucuz olanı olduğunu söyledi. ( Yine bol uydurmasyonlu bir bölüm, meşhur Lee Sooman amcayla Kyu’nun konuşmasını böyle canlandırın gözünüzde, bence hiç fena olmadı. :D )
  

Q: İdollerin yoğun programlarına göre daha özgür ve hobiye sahipmiş gibi görünüyorsun.


A: Çalışırken her şeye odaklanabilen biri değilim. İhtiyaç duyduğum şeyleri yaparım, bu yüzden meşgul olsam da arkadaşlarımla görüşürüm. Radio Star’da başarılı olamadığım zaman bir hafta sonrası için hazırlanmayı deniyorum, ama bu hiçbir zaman işe yaramadı. Önceden hazırlanmadığımda,  öylece bir şeyler söylediğimde daha iyi oluyor. Bu yüzden fazla baskı hissetmeden çalışmayı deniyorum. 


Q: Pek çok farklı şey deniyorsun. Nasıl bir sanatçı olmak istiyorsun?  


A: Ben sadece bana yapmam için şans verilen işlerde mükemmele yakın olmak istiyorum. SJ’a 6 ay sonra katıldığımdaki veya ilk müzikalim ve programımdaki ilk tepkileri görmek gerçekten ilginç; değişim. 


Q: Son olarak, sana Radio Star tarzıyla soracağım. 2003 Byrgonu Vintage Wine senin için ne? ( Kyu’nun Intimate Note’daki mektuplarında herkese birlikte içmeyi teklif ettiği şarap lol. :D )  


A: Hala denemedim ama şimdi içebilirim, ya da içimi biraz daha iyi yaptıktan sonra da içebilirim. 


Q: Dans bölümleri senin için ne?  


A: Sıkı çalışmanın işe yarayacağının kanıtı. 2006’da U ile başladım, ballad partlar şarkının nakaratında kullanılıyor, bu yüzden hep arka plandaydım. Ama geride olduğum için tembelleşmek istemedim ve koreografiye çok iyi çalıştım. Sorry Sorry zamanlarında, Nick Bass iyi olduğumu söyledi ve Bonamana zamanında Davin Jameson beni dans partına ekledi. Bu gerçekten! sabrım için çok hoş bir hediyeydi. 6.albümde bir dans partı yok ama ben gruptaki 4.en iyi dansçıyım. Shindong bana 3.lüğü vermişti ama Donghae tarafından değiştirildi. Her neyse, ben kabul edilmiştim.
  

Q: Radio Star senin için ne?  


A: Programın sonuna gelmiş gibi hissediyorum. Radio Star! 6 yılın sonunda kendimi izleyicilere tanıtabildiğim program, gerçekten minnettarım. Bir variety show çaylağından; sonunda kendimi yenileyebildim ve yakınlarda yeni variety show starı oldum!

***********

İdollerin kendini halka benimsetebilmesi ne kadar zor bir kez daha anladım. Maalesef herkes onların sıradan piyasa şarkıları söyleyen, basit ve yeteneksiz insanlar olduğunu düşünüyor, kendilerini gösterebilmek için işten işe koşturuyorlar. Bu röportajdan çıkardığımız ders de bu olsun; İdol olmak zor anacım.

4 yorum:

  1. Öncelikle çeviri için teşekkürler^^ Fanbaselerimiz çok tembel. Böyle çeviriler bulmak zor :D
    SJ üyeleri hiçbir zaman sadece şarkı söyleyip dans eden idoller olmadılar. KyuHyun'da bu program sayesinde diğerleri gibi farklı yönlerini insanlara gösterebildi. O açıdan mutluyum^^
    Bazen ''KyuHyun'un beceremeyeceği birşey var mıdır acaba.'' diye düşünüyorum. Sonra hemen vazgeçiyorum :D En mükemmel maknae bizim sanırım^^

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim yorumun için ^^ Boş vakit olmayınca çeviri yapmak gerçekten sıkıcı ve zahmetli bir iş aslında, o yüzden biraz anlayabiliyorum onları. -_-

    Kyuhyun'a gelecek olursak gerçekten en mükemmel maknae o olmalı, maşallah çocuğun elinden gelmeyen yok. *-*

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık çeviri bence gayet güzel olmuş :)
    ancak röportajdan çok şu bölüm benim hoşuma gitti ;)

    İdollerin kendini halka benimsetebilmesi ne kadar zor bir kez daha anladım. Maalesef herkes onların sıradan piyasa şarkıları söyleyen, basit ve yeteneksiz insanlar olduğunu düşünüyor, kendilerini gösterebilmek için işten işe koşturuyorlar. Bu röportajdan çıkardığımız ders de bu olsun; İdol olmak zor anacım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen olmuş diyorsan olmuştur. *-* :D

      Ben müzikal konusunda eleştirildiğini de bilmiyordum, şaşırdım. İdol imajından kurtulmaları çok zor. U.U

      Sil