10 Nisan 2012 Salı

UNUTULMAYACAK KPOP ŞARKILARI



Evde boş boş oturmuş Postman to Heaven sonrası pencereden dışarı bakıp ‘’ Aya baktım seni gördüm, sana baktım ayı gördüm.’’şeklinde saçmalarken millete özenip bizim neden bir blogumuz yok diye düşündük. Ee madem blog açıyoruz, bir şeyler yazmamız gerek doğal olarak. O yüzden oldukça basit ama bir o kadar da önemli bir konuda karar kıldık; Kpop Top10! Şarkıları sıralama şeklinde yazmadığımı da belirteyim, o şekilde seçim yapmak çok zor çünkü.


1)Super Junior-Bonamana

Bu şarkıyı ilk dinlediğimde çok garipsemiştim. Bir baktım adamlar eke meke eke meke nomu yepppum filan diyorlar. Ancak klipte Siwon harika bir başlangıç yaptığı için izlemeyi bırakamıyorsunuz! Bu şarkıyı Kpop dinlemeyen arkadaşlarım bile çok seviyorlar. Kendinizi ritme kaptırıyorsunuz! Bu şarkıdan vazgeçmek çok zor…     



2)DBSK-Mirotic

İlk izlediğim Kpop kliplerinden biriydi Mirotic. Hatta altyazılı izlediğimden, ‘’ Yuh! Bunlar ne böyle!’’gibisinden abartılı tepkiler verip, bir de kalabalık bir ortamda olduğumdan aceleyle kapatmıştım. O zamanlar grubu tanımıyordum, dolayısıyla ayrıldıklarını da bilmiyordum. Ben DBSK’i 5’li sevdim yani, her neyse. Klip etkileyici, hele ki Changmin. Şarkı zaten mükemmel. Efsane olmayı en çok hak eden şarkılardan biri. Yıllar geçse de eskimez.  



3)TVXQ-Keep your head down

Şarkının ismi yeter! Bu ikilinin karizmasını arttırarak yansıtan bir şarkı. Dedikodular çıkmıştı gerçi keep your head down derken JYJ’i kastediyorlar diye ki fitne fesat düşünürsek mantıklı. Ama öyle olmadığını umuyoruz. Şarkıya dönelim, etkisini klibi izlerken daha çok hissedeceksiniz. Yunho olanca karizmasıyla boy gösteriyor klipte. Karizma damlıyor şapır şapır! Ve şarkının rap kısımları da insanın rap yapasını getirtiyor. Changmin’in sesini de es geçmemek gerek ve o da Yunho abisi kadar olmasa da baya bir karizma. Bu şarkıyı sevmek onları sevmekten de geçiyor biraz. Vazgeçilmezlerdendir, ilk dinleyişimin üzerinden çok geçti ama hala bırakamadım dinlemeyi nitekim.  


 

4)Miss A-Goodbye baby


Bu şarkı en sevdiğim Miss A şarkısı diyebilirim. Klibini ve dansını da çok seviyorum. Aslında benim Fei’ye aşık olduğum klip budur. Fei inanılmaz güzel bir hatun, sevdiğim tek bayan idol diyebilirim. Neden sevdiğimi de bilmiyorum ama şu güzelliğe bakar mısınız Allah aşkına?    

  

5)SNSD-Genie

Açık konuşmak gerekirse SNSD sevdiğim bir grup değil ama popülaritesini de kimse inkâr edemez. Bu gruptan bir şarkı seçmeseydim çok büyük haksızlık olurdu. Gee Genie’den daha popüler olabilir ama ben o şarkıyı bir türlü sevemedim Ne bileyim, hep bir ilkokul şarkısı gibi gelmiştir bana. Yani seçimim Genie. 


6) BigBang-Tell me Goodbye

Neden bu şarkı? Pek çok VIP için Haru Haru özeldir sanırım ya da Tonight çok önemlidir. Kpop’a Bigbang’le başlasam da şu anda dinlediğim tek şarkıları bu şarkı. Ayrıca çok farklı bir havası var bu şarkının, insanı vuruyor. Daesung’un sesinin harika olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. 



7)U-Kiss-Neverland

 Kıymeti bilinmeyen bir grup bence U-Kiss. Özellikle son albümleri harika olmasına rağmen hak ettikleri başarıyı elde edemediler. Özellikle de böyle muhteşem bir şarkı varken albumlerinde… Yavrularım yine de çalışıyorlar, Kore’de olmazsa Japonya’da başarılı olacaklarına inanıyorum ben. U-Kiss hwaiting!


8)2NE1-Im the Best

SNSD’ye sinir olduğum zamanlar bir kıyaslama ihtiyacıyla 2NE1 dinlemeye ve sevmeye başlamıştım. Sonradan fark ettim ki o kadar da sevdiğim bir grup değilmiş. Yine de haklarını vermek lazım, çok başarılılar. Düşündüm düşündüm en başarılı bulduğum şarkılarının I’m the Best olduğuna karar verdim. Kpop’ın ilk 10’una girmeyi de hak ediyor haliyle. 


9)B2ST-Fiction

Bu yazıyı yazarken bir kez daha fark ettim ki Kpop gruplarının çoğunu dinlesem de nerdeyse hiçbirini sevmiyorum. B2st de onlardan biri, ama sevmemem kötülememe sebep olamaz tabii ki. Fiction en sevdiğim B2st şarkısı, koreografisi de öyle.


10)Wonder Girls-Tell me

Wonder Girls en sevdiğim girlband sanırım. Isınamadığım üyeler hala var ama Sunye ve Hyerim sevgim açığı kapatıyor. Tek kelimeyle muhteşem olan son albümlerini bir kenara bırakırsam Tell Me Kpop’ın en hit şarkılarından biri olmuş sanırım.


Şuan yazmak isteyip de yazamadığım bir sürü şarkı olduğunu fark ediyorum. Kpop gerçekten çok geniş bir alan. Naçizane ve aklıma ilk gelenlerle ve değişmeyeceğini düşündüklerimle yazmaya çalıştım. Tüketim çağında bakalım birkaç sene sonra hangi şarkıları hatırlayacağız…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder